Jak tworzyć informacje o zawodach funkcjonujących na rynku pracy?
Kto i w jakim zakresie może korzystać z informacji o zawodach?
Głównymi odbiorcami informacji o zawodach są Instytucje Rynku Pracy (IRP), w tym Publiczne Służby Zatrudnienia (PSZ), a także: OHP, agencje zatrudnienia, instytucje szkoleniowe, instytucje dialogu społecznego, instytucje partnerstwa lokalnego oraz klienci tych instytucji.
Z informacji o zawodach korzystać mogą również podmioty takie jak: gminne centra informacji, akademickie biura karier, szkolne ośrodki kariery, placówki kształcenia zawodowego i ustawicznego, organizacje pozarządowe zajmujące się problematyką rynku pracy oraz różne podmioty zainteresowane wprowadzaniem i uaktualnieniem kwalifikacji w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji.
ZASTOSOWANIE INFORMACJI O ZAWODACH
Wsparcie dla pracowników i klientów instytucji rynku pracy w zakresie:
- skutecznego podejmowania decyzji dotyczących wyboru zawodu, pracy/zatrudnienia,
- nabywania nowych lub rozszerzania już posiadanych kompetencji zawodowych,
- zmiany kwalifikacji zawodowych zgodnie z potrzebami rynku pracy,
- dopasowywania treści szkoleń kontraktowanych przez urzędy pracy do potrzeb rynku pracy.
Wsparcie dla różnych grup interesariuszy w zakresie:
- poradnictwa i doradztwa zawodowego,
- tworzenia i aktualizacji ofert szkoleniowych dla rynku pracy,
- dostosowania oferty kształcenia zawodowego do wymagań rynku pracy,
- tworzenia i aktualizacji opisów stanowisk pracy,
- przygotowania lub aktualizacji opisu kwalifikacji rynkowych wprowadzanych do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.