Kurs dla mentora w sektorze eko-przemysłu
Zadanie M1.02.1. Analiza SWOT
1. W ramach autodiagnozy potrzeb mentoringowych i określania własnych potrzeb rozwojowych przeprowadź analizę SWOT
Mocne strony Co umiem najlepiej? Czym się wyróżniam? |
Słabe strony Co mi nie wychodzi? Czego nie potrafię? |
Szanse
Co w otoczeniu mi sprzyja, pomaga? |
Zagrożenia
Co w otoczeniu mi pzreszkadza, stanowi barierę? |
Następnie skoncentruj się na negatywnej części SWOT (słabe strony, zagrożenia) – zastanów się jakie działania powinieneś podjąć żeby przezwyciężyć te bariery?
2. Zastanów się, kto w twojej organizacji mógłby pełnić role „agenta programu"
3. Czy twoja organizacja ma opracowany Kodeks etyczny? Jeśli tak przeanalizuj jego zapisy i sprawdź, które z nich będą przydatne w kontekście mentoringu? (szczególnie w zakresie kształtowania relacji mentor-mentorowany).
Jeśli kodeks etyczny w twojej organizacji nie został opracowany przeanalizuj strategie organizacji oraz funkcjonujące założenia polityki poufności i zastanów się, czy i jakie elementy można wykorzystać przy konstruowaniu założeń procesu mentoringowego.